Näitan ainukest tulemust

Kollageen

Kollageen on inimkeha kõige olulisem proteiin, moodustades inimeses leiduvast proteiinist 25-35%. Kollageeni leidub suurel hulgal nahas, küüntes, kõhredes, veresoonte seintel, luudes, igemetes jne. Kui elutee algul keha suudab edukalt toota kehas kogu vajaliku kollageeni koguse, siis orienteeruvalt 25. eluaastast keha enda tootmisvõime väheneb iga aasta keskmiselt 1,5% võrra. Tulenevalt sellest on soovitav kollageeni lisaks tarbida alates 25-30 eluaastast igapäevaselt.

Kollageeni vähenemist näed esimeste kortsude tekkega või tunned läbi valutavate liigeste. Loomulikult ei ole kollageeni defitsiit ainuke põhjus ühele või teisele probleemile ning selle tarvitamine lahendus kõigile probleemidele. Kuid siiski on kollageenil suur roll ning kasutegur naha, juuste ja liigeste heaolus.

Miks me kollageeni vajame?

Vanuse, suure füüsilise koormuse ja ka ülekaalu korral kollageenitase kehas väheneb ning põhjustab liigesevalusid (artroos), luude hõrenemist (osteopeenia ja osteoporoos) ja naha vananemist. Eeltoodu suurendab kalduvust vigastustele. Uuringutes on tõestatud kasulik toime liigestele ja kõhredele kus 10g päevas tarbinud sportlastel kõhrede paksus kasvas 14%. Võrdlusgrupis ilma kollageenita sportlaste kõhrede paksus hoopis vähenes sama koormuse korral.

Lisaks on kollageen abiks osteoartriidi korral. Aitab parandada liigeste painduvust ja liikuvust, vähendada liigesevalusid ning tõstab ka luude tihedust. See on eriti tähtis nii vanemate inimeste, kui sportlaste jaoks vältimaks võimalikke luumõrasid- ja murde. Uuringud on näidanud ka, et 10 g päevane kollageenitarbimine on märkimisväärselt kasulikum, kui 1,5 g glükosamiini tarbimine.

Kollageen juustele, nahale ja küüntele: Uuringud tõestavad, et kollageeni tarbimine stimuleerib naha regeneratsiooni ja vähendab vananemisnähte (nt. kortse). Suurendab märkimisväärselt fibroblastide kontsentratsiooni ning naha kollageenkiudude läbimõõtu ja tihedust. Samuti aitab taastuda päikesekiirguse põhjustatud nahakahjustustest. Noortel hakkab kehas kollageenitase langema juba alates ~25. eluaastast. Alguses on muutused vähemärgatavad, kuid kollageeni pideva tarbimisega püsib nahk oluliselt kauem noorena.

Kui palju on meil kollageeni vaja?

Uuringud on näidanud, et 10g kollageeni päevas on andnud parimaid tulemusi. Seetõttu soovitame ka Sinul igapäevaselt 10g oma menüüsse lisada, et saada kasu kollageeni headest omadustest. Kõige lihtsam ja soodsam on 10g kollageeni kätte saada pulbrilisel kujul kollageenitoodetest, mida kodus segada vee, jookide, smuutide või toitudega.

Kollageeni struktuur ja tüübid erinevates etappides

Toorainena on olemas 28 erinevat tüüpi kollageeni allikat kuid sellel on vahet vaid tooraine faasis. See info on jõudnud paljude inimeste teadvusesse kuna paljud tootjad kasutavad tüüpe I, II ja III oma reklaamides ja pakenditel. Selgitame allpool täpsemalt, miks nendel tüüpidel tegelikult mingit vahet ei ole.

Tootmise I. etapis eraldatakse esiteks tooraine struktuuris sidemed ehk toimub želatiniseerumine. Želatiin ei ole aga veel nii kasulike omadustega, kuna selle osakesed on veel nii suured (~100 000 Da). Inimkeha ei suuda sellest omandada rohkem kui ~10%.

Tootmise II. etapis toimub hüdrolüüs ning tulemuseks on väikesed bioaktiivsed kollageenipeptiidid ehk hüdrolüüsitud kollageen. Alles nüüd on osakeste suurus ~3000 Da ning keha suudab seda omastada ~90-95% ulatuses. Alates sellest protsessist ei ole ka enam mingit vahet mis tüüpi tooraine oli hüdrolüüsitud kollageeni algallikaks. Kollageeni tüüpidel oli vahe vaid tooraine faasis kuid siis ei suuda keha seda omastada.

Tarbimisel tekivad kehas uued kollageeni struktuurid saadud kollageenipeptiididest. See väljendub naha paremas elastsuses ja vähenenud kortsudes, küünte ja juuste tugevuses ning liigeste paremas liikuvuses ning kollageenipuuduse tõttu tekkinud liigesevalude vähenemises.

Meie enim müüdud kollageen on ICONFIT Hüdrolüüsitud Kollageen – see on 100% puhas pulbri kujul kollageen. Väga populaarne on meil ka kollageenisegu Joint Flex, kus lisaks kollageenile võib ka leida C-vitamiini, Kaltsiumi, MSM, Glükosamiini ja palju häid liigeseid toetavaid toitaineid.  Kõige populaarsema kollageeni tablettide kujul võite leida SIIT! Vaata ka muidu väga häid kollageeni segusi selle teksti alt.

Allikas: iconfit.eu – Kõike mida peaksid teadma kollageenist;

Küsi meilt lisaks ka teadusuuringuid kollageeni toetavatest omadustest – meil on neid palju!

-20%
-18%
-19%

Glükosamiin

Joint Flex (400g)

25.70 20.89
-11%

Kollageenid

Collagen (90tab)

12.90 11.49