Näitan ainukest tulemust

Massilisajad

Massilisajad on toidulisandid või eritoidud, mille eesmärk on kehakaalu suurendamine. Tänapäeval on tegemist ülekaalulisuse epideemiaga. Seepärast võib tunduda kummaline, et räägitakse üldse kaalu tõstmisest ehk massilisamisest. Mõnedel juhtudel võib aga alakaal samuti probleemiks olla, peamiselt anorektikutele ja mõnd rasket haigust põdevatele inimestele – näiteks vähihaigetele. Kaalutõusu menüü võib osutuda vajalikuks ka neile, kellel on tarvis ajutist turgutust näiteks sportimise, haigusest taastumise või stressi puhul. Tihti arvatakse, et kaalus juurdevõtmiseks tuleks süüa palju rasvast ja valgurikast toitu ning eelistada rammusaid magustoite. Selline toitumine viib aga lõpuks rasvumiseni ning kehas tekib vitamiinide, mineraalainete ning asendamatute rasvhapete puudus

Kõrgekaloraažiliste rämpstoitude asemel tuleks eelistada täisteratooteid ning naturaalseid toiduaineid, nn „terviktoite“ – puuvilju, aedvilju, täisteravilju, kaunvilju, orgaaniliselt kasvatatud loomade liha ja kala. Oluline on menüüsse valida tervislike toitude kõrgemakaloraažilised variandid, näiteks kaunviljad, pähklid, seemned, oliivid ja avokaadod. Tänapäeval on jõutud arusaamisele, et kaloraažist olulisem on toiduainete kvaliteet, kuna vaid kvaliteetsed toidud annavad piisavas koguses vitamiine ja mineraalaineid ning sisaldavad asendamatuid rasvhappeid, mida on tarvis keha normaalseks funktsioneerimiseks. Seepärast on oluline vaadelda mitte ainult kaloraaži, vaid pöörata tähelepanu just toitude valikule. Kaalu tõstmiseks tuleb kaloraaži muidugi silmas pidada. Tavamenüü kaloritele (ca 2500 kcal päevas) tuleks lisada vähemalt 300- 500 kcal, tugevalt alakaalulistel 1000-1500 kcal.

Kehakaalu suurendamine

Kaalutõusu menüüs peaksid tähtsal kohal olema pähklid ja seemned ning head taimsed õlid. Kaalutõstjad võiksid tarbida rohkem tervislikke rasvu ning süüa vähemalt kolm korda nädalas rasvast kala. Asendamatuid rasvhappeid peab inimene saama väljastpoolt toiduga, kuna keha neid ise ei tooda – vt. meie kasulikke rasvhappeid SIIT.  Päevas tuleks tarbida umbes 2 supilusikatäit jahvatatud seemneid (sh lina- või tšiiaseemned) ning kasutada salatiõlina 1-2 tl kvaliteetset külmpressõli (kanepi-, oliivi-, kõrvitsaseemne- või rapsiõli). Loomsed rasvad ei tohiks ületada 1/3 päevasest rasvakogusest. Küll aga võiks tarvitada näiteks kookoserasva, mis sarnaneb oma koostiselt paljuski loomsele rasvale. See on hea energiaallikas.

Piimatooteid võiks tarbida paar korda päevas. Soovitav on kasutada täisrasvast toorpiima, eriti kitsepiima, mis on iseäranis toitaineterikas. Eelistada tuleks hapendatud piimatooteid, näiteks heade bakteritega naturaalset jogurtit. Piimatoodete tarbimine pole kohustuslik, lihasmassi suurendamiseks vajalikku valku saab ka toidulisanditest – vadakuvalgu pulbrist, vadakuvalgu isolaadist, loomsest valgust või taimsest valgust (kui piimatooted ei sobi). Vadakuvalku peetakse kaalutõstjatele väga kasulikuks, eriti rasketest haigustest taastumisel. Vadakuvalgul on ka suurim bioväärtus.

Massilisaja

Kuidas valida endale õiget massilisajat ehk gainerit? Kõigepealt tuleks endale selgeks teha selged eesmärgid – kui palju soovin juurde võtta ning millise aja vältel. Toome näiteks mõned kaalu tõstmise vahemikud ning milliseid massilisajad selle puhul kasutada:

Kaalu tõus 5-20 kg – Kui soovite kaalus võtta juurde kuskil 5-20 kg ning Teil on samuti väga kiire ainevahetus, siis teie jaoks on parim maksimaalse süsivesikute sisaldusega (kõrge kalorite sisaldusega) gainer, mis aitab teil kaalus juurde võtta. Kõrge süsivesiku sisaldusega massilisajad on tavaliselt 4:1 suhtega süsivesikud-valgud. Suurt kaalutõusu on soovitatav toetada ka kreatiiniga. Sobivad tooted on: Real Mass ; Mutant Mass; IsoGainz ning sobilik kreatiin on ükskõik milline kreatiin monohüdraat.

Lihasmassi kasvatamine / väike kaalutõus 3-5kg – Kui soovite kaalus juurde võtta vähe ja pigem on tugev rõhk lihasmassi kasvatamisel. Lihasmassi ehitamisel tuleb oluliselt tõsta valgu kogust. Valku peaks lihasmassi kasvatamisel tarvitama 1,4-1,8g kehakaalu kohta. Muscle ON massilisaja on 1:1 suhtega valkude ja süsivesikute vahel, see tähendab et seal on täpselt sama palju valku ja süsivesikut. Samuti on soovitatav lisada siia juurde kreatiini, et lihasmassi kasv oleks võimalikult efektiivne.

Samuti on meil ka olemas Super Massikombo – vaata seda SIIT! Kui on muid küsimusi, siis kindlasti saame Teid aidata. Selleks palun kirjutage meile: info@fit360.ee

Allikad: tervisekool.ee artikkel: „Kuidas tervislikult kehakaalu tõsta“ – Laura